Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Anyone Know French?
soompi forums > soompi interests > general discussion
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
yonsu
EDIT BY MOD: Please post all your French language-related questions here and don't start a new thread.

Can anyone tell me what "jadorais ton cher aussi cheri" means?
Rainie_Days
It means "I loved you dear also"...erm, is Cheri meant to be a name or something? mellow.gif lolz..
yonsu
I have no idea. What distinguishes it as past tense?
Rainie_Days
Sorry my mistake, lol, got mixed up with my tenses >_<

It's actually imperfect, as it ends with "-ais". So your sentence means "I love you dear also" I guess.
yonsu
Thanks. =) How would you write it as past tense?
Rainie_Days
It would be "Je te ai aimé cher aussi", but that literally means I liked you dear too. I think it's the same thing though, since the way they say I love you is "Je t'aime".
eniarrol
"jadorais ton cher aussi cheri" -- I'm not sure if the grammar's correct, but I think it translates to "I adore you also, dear." If you wanted to say "i love you too, my dear," that would be "je t'aime aussi, mon cher." biggrin.gif

but then again, I only took elementary french, so correct me if I made any mistake. phew.gif
Rainie_Days
QUOTE(eniarrol @ Feb 21 2007, 06:09 PM) [snapback]5035120[/snapback]
"jadorais ton cher aussi cheri" -- I'm not sure if the grammar's correct, but I think it translates to "I adore you also, dear." If you wanted to say "i love you too, my dear," that would be "je t'aime aussi, mon cher." biggrin.gif

but then again, I only took elementary french, so correct me if I made any mistake. phew.gif

Lol, no, I think you're right biggrin.gif

J'adore means I love but it's more to do with the things you love, and not as in to love someone. To say I love you, it's "Je t'aime" which literally means I like you, but with the french, it means I love you smile.gif
0rchid
QUOTE(eniarrol @ Feb 21 2007, 01:09 PM) [snapback]5035120[/snapback]

in the litteral sense, "jadorais ton cher aussi cheri" that actually means "I love the one you love too, dear" lol.

in french, "mon cher" or "ma cherie" both mean "my dear". you say "mon" when the person you're referring to is male, and "ma" if it's a female.

"ton" litterally means "your"

"j'adore" means "I adore"

If you wanna say "I love you", it's "Je t'aime". You can also say "Je vous aime" if you're being respectful or if you're talking about a group of people that you love.

lol, maybe I should start a french thread and put my 14 years of french classes to good use >__<
yonsu
^Really? So, the person isn't just saying "I love you too?" They're actually saying "I also love the one you love?" Can anyone confirm this?
illumine*
maybe i can help?
translated in order:
"j'adorais ton cher aussi cheri" means i adore your expensive also dear.
j'adorais - i adore
ton - your
cher - expensive
aussi - also
cheri - dear
doesn't make sense? the order of the words in the sentence = wrong.
i don't get what it's trying to say so i can't correct it either.
but if you're trying to say "i adore you my dear," take off cher since it makes the sentence awkward because it means expensive (which doesn't have anything to do with you adoring the person).
translated to french, it would be je t'adore, ma cherie (to a girl) or je t'adore, mon cheri (to a guy).
=)
omfgirl
QUOTE(yonsu @ Feb 21 2007, 07:11 AM) [snapback]5033526[/snapback]
Can anyone tell me what "jadorais ton cher aussi cheri" means?

¸o_o

weird sentences.... dont really have sense
itrayya
i'm sure they got it right.

im so glad that my fellow soompi members are so good at french!!

tres bien!!!!
HERMIT
About the extent of my knowledge of anything French is kissing - and hell, even I suck at that. mellow.gif
putasmileon
QUOTE(Rainie_Days @ Feb 21 2007, 10:34 AM) [snapback]5034957[/snapback]
It would be "Je te ai aimé cher aussi", but that literally means I liked you dear too. I think it's the same thing though, since the way they say I love you is "Je t'aime".

I LOVED YOU is Je t'aimais. For this context, you use the l'imparfait tense.

QUOTE(yonsu @ Feb 21 2007, 10:06 PM) [snapback]5040832[/snapback]
^Really? So, the person isn't just saying "I love you too?" They're actually saying "I also love the one you love?" Can anyone confirm this?

SORT OF. This sentence really makes no sense and the other Soompiers who add BS responses like "mon cher is MY EXPENSIVE" just confuse everyone even more. To clear that off, you can't say two adjectives together and make it a noun... in any language.

jadorais ton cher aussi cheri.
J'adorais = I loved/adored
Ton cher = Your love
Aussi = Also
Cheri = Dear/Love (as like.. "honey")

Together it's "I loved your love also, dear."
Whoever wrote it screwed up. But trust me, I'm right. Using French is part of my job...
0rchid
QUOTE(inphatuated* @ Feb 22 2007, 12:13 AM) [snapback]5040919[/snapback]
maybe i can help?
translated in order:
"j'adorais ton cher aussi cheri" means i adore your expensive also dear.
j'adorais - i adore
ton - your
cher - expensive
aussi - also
cheri - dear
doesn't make sense? the order of the words in the sentence = wrong.
i don't get what it's trying to say so i can't correct it either.
but if you're trying to say "i adore you my dear," take off cher since it makes the sentence awkward because it means expensive (which doesn't have anything to do with you adoring the person).
translated to french, it would be je t'adore, ma cherie (to a girl) or je t'adore, mon cheri (to a guy).
=)

lol! yah, it's true that "cher" also means expensive, but it really depends on the context. the person here clearly means "dear" in the masculin sense. If you want to say "my dear" it's "mon cher" (when the person you're speaking to is male) or "ma cherie" (if it's a female). You can also say "mon amour", which means "my love"

if you wanna say "I love you, my dear/darling", it's "Je t'adore, mon cher/ma cherie/mon amour".
it also works out if you replace "Je t'adore" with "Je t'aime" (but personally, i think "j'adore" sounds better than "je t'aime". the first one rolls off the tongue better tongue.gif)

if you want to speak in the polite form (when speaking to someone you deeply respect or someone older than you", you should replace the " t' " with "vous", so that it becomes "Je vous adore mon cher/ma cherie/mon amour" or "Je vous aime, mon cher/ma cherie/mon amour"
0rchid
QUOTE(Rainie_Days @ Feb 21 2007, 12:34 PM) [snapback]5034957[/snapback]

lol first of all, you never put an ending vowel and a begining vowel together, so one should never say "Je te ai". It should be "Je t'ai".

secondly, if you say "je t'ai aimé" (the vowel thing doesn't count here since "ai aimé" is the verb "aimer" [meaning love] conjugated in the past tense) it litterally means "I loved you", as in "I loved you then, but not anymore", which is not really nice... lol.

lastly, you can't say "cher" by itself without a possessive noun

sorry if i'm coming off a little obsessive, but grammar mistakes really annoy me >____<
Rainie_Days
QUOTE(0rchid @ Feb 23 2007, 11:24 PM) [snapback]5056875[/snapback]
lol first of all, you never put an ending vowel and a begining vowel together, so one should never say "Je te ai". It should be "Je t'ai".

secondly, if you say "je t'ai aimé" (the vowel thing doesn't count here since "ai aimé" is the verb "aimer" [meaning love] conjugated in the past tense) it litterally means "I loved you", as in "I loved you then, but not anymore", which is not really nice... lol.

lastly, you can't say "cher" by itself without a possessive noun

sorry if i'm coming off a little obsessive, but grammar mistakes really annoy me >____<

Lol don't worry, my fault really...yeah I understand what I done wrong now =\ my 4th year learning french and I still suck yet I manage to get good grades, LOL.

But yeah, thanks for correcting smile.gif
Kimmie
QUOTE(Rainie_Days @ Feb 21 2007, 02:01 PM) [snapback]5035380[/snapback]
Lol, no, I think you're right biggrin.gif

J'adore means I love but it's more to do with the things you love, and not as in to love someone. To say I love you, it's "Je t'aime" which literally means I like you, but with the french, it means I love you smile.gif

J'adore means I like, not I love. J'aime means I love. Like saying, I adore you, doresn't mean, I love you. It's more 'like'.

But yeah, most people wrote it right.
mimi1931
1. during weekends, many people like to travel to different cities. cities such as Brussels, Paris, and Frankfart and much more. i think it is great that people can travel to different counties' cities so easily by train.

2. luxembourgian is not very different from america. their life is much like ours.

3. teenager like to surf the internet, meet friends for movie, go to mall, and watch TV. common things that teenagers do.

4. luxembourgian like wine and beer. adults like a night-life. they like to go to pub and have a good time. they party, dance, and drink.

PS. DO NOT USE TRANSLATER CUZ IT DOES NOT HELP
I AM DOING A PROJECT AND MY FRENCH SUCK
I DONT EVEN KNOW THE NUMBER IN FRENCH
THE SCHOOL JUST FORUCE ME TO LEARN FRENCH
SO HELP I JUST NEED THOSE SENTENCE TRANSLATED
THANK YOU VERY MUCH !!!!!!!!!!!!!!!!!

itrayya
i'll try.
fellow soompiers can help you more too.

1. pendant les weekends, beaucoup de gens travillent au different places ??? mellow.gif . je pense que c'est bonne que beaucoup des gens peuxent travaillent au pays different par les metro.

2. luxembourgian est le meme comme amerique. les vies la sont comme nous.
??? i feel like a loser!!!

3. l'eleves aime jouent l'ordinatuer, rendevouz avec les amies, regardent une film, fais du shopping.

4. ...... , ils dance (accent), ....

so sorry. i totally forgot all them goodies conjugations!!
i use to be on top of it.

good luck!!

fellow soompiers help!!
eniarrol
Ah! French! I love it but somehow I just can't learn it properly. I'll leave the job to those who speak fluently. Haha. Bonne chance! sweatingbullets.gif
putasmileon
QUOTE(mimi1931 @ Feb 26 2007, 10:16 PM) [snapback]5086530[/snapback]
1. during weekends, many people like to travel to different cities. cities such as Brussels, Paris, and Frankfart and much more. i think it is great that people can travel to different counties' cities so easily by train.

2. Luxembourgian is not very different from america. their life is much like ours.

3. teenager like to surf the internet, meet friends for movie, go to mall, and watch TV. common things that teenagers do.

4. luxembourgian like wine and beer. adults like a night-life. they like to go to pub and have a good time. they party, dance, and drink.

PS. DO NOT USE TRANSLATER CUZ IT DOES NOT HELP
I AM DOING A PROJECT AND MY FRENCH SUCK
I DONT EVEN KNOW THE NUMBER IN FRENCH
THE SCHOOL JUST FORUCE ME TO LEARN FRENCH
SO HELP I JUST NEED THOSE SENTENCE TRANSLATED
THANK YOU VERY MUCH !!!!!!!!!!!!!!!!!

1. Pendant les weekends, beaucoup de gens aiment voyager aux villes divers, comme Bruxelles, Paris, et Francfort-sur-le-Main, et caetera. Je pense qu'il est chouette que les gens peuvent voyagent facilement en train aux villes en pays étranger.

2. Les luxembourgeois et les américains ne se différencient pas. Les vies des luxembourgeois sont comme nos vies.

3. Les adolescents aiment surfer en ligne, se retrouver leur amis au ciné, aller au centre commercial, regarder la télé, et les choses que les adolescents aiment faire.

4. Les luxembourgeois aiment le vin et la bière. Les adultes aiment la vie nocturne. Ils aiment aller aux pubs et s'amuser. Ils sortent, dansent, et boivent.
sonhyangel
heyyyyyyy
since we've got some almost native french speakers here, i'm gonna post a little article that i wrote for our scrapbook, please make any necessary changes?

Le 30 octobre, le cercle français a organisé une fête pour Halloween. Tous les membres se sont rencontrés chez Natalia, la secrétaire du cercle. Tout le monde était déguisé. Nous avons à peine pu nous reconnaître !! Avant les activités, un buffet nous attendait. C’était très délicieux !! Le ventre plein, nous avons commencé à sculpter des citrouilles en plastique. Ensuite, nous avons participé à une compétition de costume. C’était vraiment dur de faire le choix !!! Les gagnants étaient déguisés en ninja, flapper girl, ----. De même, nous devons choisir la citrouille la plus française, celle la plus comique, celle la plus effrayante, et celle la plus originale. Puis qu’il s’agit du cercle français, nous avons offert du chocolat français aux gagnants, et aux participants.

thank you soo much~
putasmileon
QUOTE(sonhyangel @ Feb 27 2007, 07:00 AM) [snapback]5089349[/snapback]
heyyyyyyy
since we've got some almost native french speakers here, i'm gonna post a little article that i wrote for our scrapbook, please make any necessary changes?

Le 30 octobre, le cercle français a organisé une fête pour Halloween. Tous les membres ont rejoint chez Natalia, la secrétaire du cercle. Tout le monde était déguisé. C'était difficile à nous reconnaître!!! Avant les activités, il y avait un buffet. C’était très délicieux !! Avoir le ventre plein, nous avons commencé à sculpter des citrouilles en plastique. Ensuite, nous avons participé à un concours de costume. C’était vraiment dur à prendre une décision!!! Les gagnants étaient déguisés en ninja, flapper girl, ----. De même, nous devions choisir la citrouille qui était la plus française, la plus comique, la plus effrayante, et la plus originale. Parce que nous sommes «Le Cercle Français», nous avons offert du chocolat français aux gagnants et aux participants.
thank you soo much~

I didn't really understand the first part of the last sentence, but I adjusted it so it does make sense.
dyzxD
i speak and write french everyday but still i always make mistakes. french is hard =( esp. the grammar and all ! sighs good luck ppl who are trying to learn french ;D difficult yet beautiful
LDY_GOOK
QUOTE(putasmileon @ Feb 27 2007, 07:57 AM) [snapback]5088776[/snapback]
1. Pendant les weekends, beaucoup de gens aiment voyager aux villes divers, comme Bruxelles, Paris, et Francfort-sur-le-Main, et caetera. Je pense qu'il est chouette que les gens peuvent voyagent facilement en train aux villes en pays étranger.

2. Les luxembourgeois et les américains ne se différencient pas. Les vies des luxembourgeois sont comme nos vies.

3. Les adolescents aiment surfer en ligne, se retrouver leur amis au ciné, aller au centre commercial, regarder la télé, et les choses que les adolescents aiment faire.

4. Les luxembourgeois aiment le vin et la bière. Les adultes aiment la vie nocturne. Ils aiment aller aux pubs et s'amuser. Ils sortent, dansent, et boire.

shouldn`t the last sentence end with ....et boivent?
putasmileon
QUOTE(LDY_GOOK @ Feb 27 2007, 08:38 PM) [snapback]5094543[/snapback]
shouldn`t the last sentence end with ....et boivent?

Ahh yes good catch. Sorry!
sonhyangel
QUOTE(putasmileon @ Feb 27 2007, 10:08 AM) [snapback]5089598[/snapback]
I didn't really understand the first part of the last sentence, but I adjusted it so it does make sense.

thank you ~~
i may be back for more, unless i can get the belgian exchange student to help ~
Sassy Aux Fruits.
QUOTE(putasmileon @ Feb 27 2007, 11:57 AM) [snapback]5088776[/snapback]

4. Les luxembourgeois aiment le vin et la bière. Les adultes aiment la vie nocturne. Ils aiment aller aux pubs et s'amuser. Ils sortent, dansent, et boivent.

1. Pendant les weekends, beaucoup de gens aiment voyager dans différents endroits, comme Bruxelles, Paris, et Francfort, etc. Je pense qu'il est chouette que les gens peuvent voyagent facilement en train dans d'autres villes de pays étrangers.

2. Les Luxembourgeois ne sont pas très différents des Américains. Leurs vies ressemblent à la nôtre.

3. Les adolescents aiment surfer en ligne, retrouver leur amis au cinéma, aller au centre commercial, regarder la télé, et les choses que les adolescents aiment faire.

--

There you go, I corrected few things because it sounded weird.
[ Actually I'm French, so if you need some help feel free to ask me n_n ]
DoNnY
QUOTE(Sassy Aux Fruits. @ Feb 28 2007, 02:29 PM) [snapback]5098107[/snapback]
1. Pendant les weekends, beaucoup de gens aiment voyager dans différents endroits, comme Bruxelles, Paris, et Francfort, etc. Je pense qu'il est chouette que les gens peuvent voyagent facilement en train dans d'autres villes de pays étrangers.

2. Les Luxembourgeois ne sont pas très différents des Américains. Leurs vies ressemblent à la nôtre.

3. Les adolescents aiment surfer en ligne, retrouver leur amis au cinéma, aller au centre commercial, regarder la télé, et les choses que les adolescents aiment faire.

--

Lol sorry, you may be french, but there are some mistakes.

1. Pendant les weekends, beaucoup de gens aiment voyager (dans différents endroits // différentes villes), comme Bruxelles, Paris, et Francfort, etc. Je pense que c'est chouette que les gens puissent voyager facilement en train (dans d'autres villes de// vers les) pays étrangers.

2. Les Luxembourgeois ne sont pas très différents des Américains. Leur vie ressemble à la nôtre. (cause you say "la vie des luxembourgeois ressemble à la notre")

3. Les adolescents aiment surfer en ligne, retrouver leur amis au cinéma, aller au centre commercial, regarder la télé, et les choses que les adolescents (en générale) aiment faire.

4. Les luxembourgeois aiment le vin et la bière. Les adultes aiment la vie nocturne. Ils aiment aller aux (pubs// bars) et s'amuser. Ils sortent, dansent, et boivent.
--
DoNnY
edit : i'm sorry for the double post >.<

QUOTE(putasmileon @ Feb 27 2007, 04:08 PM) [snapback]5089598[/snapback]

well, the first version was much much better lol

Le 30 octobre, le cercle français a organisé une fête pour Halloween. Tous les membres se sont rencontrés chez Natalia, la secrétaire du cercle. Tout le monde était déguisé. Nous avons à peine pu nous reconnaître !! Avant les activités, un buffet nous attendait. C’était très délicieux !! Le ventre plein, nous avons commencé à sculpter des citrouilles en plastique. Ensuite, nous avons participé à une compétition de costume. C’était vraiment dur de faire le choix !!! Les gagnants étaient déguisés en ninja, flapper girl, ----. De même, nous devions choisir la citrouille la plus française, la plus comique, la plus effrayante, et la plus originale. Et puisque nous sommes le cercle français, nous avons offert du chocolat français aux gagnants, et aux participants.
putasmileon
QUOTE(Sassy Aux Fruits. @ Feb 28 2007, 06:29 AM) [snapback]5098107[/snapback]

--

Thanks. I speak Québécois French and I translate legal documents from Japanese to French [as part of my job] so this is a change from my normal translations.

QUOTE(DoNnY @ Feb 28 2007, 06:59 AM) [snapback]5098247[/snapback]
2. Les Luxembourgeois ne sont pas très différents des Américains. Leur vie ressemble à la nôtre. (cause you say "la vie des luxembourgeois ressemble à la notre")

--

The actual reason is because "leurs" is a plural pronoun. However, in this case, "leur" is an adjective.
ishii-chan

--

1. [...] que les gens peuvent voyager facilement [...] dans les villes des pays étrangers.

2. Agree with you.

3. Les adolescents aiment naviguer ( because surfer is not a french word ) [...]

4. Agree with you.
Avex
somebody should pin this

+ edit

how did u guys get used to the grammar and the endings? its so annoying even my french teacher barely teaches it. he says we should just learn how to speak more
___l0vE`y0u..
I was wondering if you guys tell me how to say

" who is this " and " what do you want " in french? ><"
NJSK.

oh no, i'm really regretting not continuing french now =(

muchlove!
-jisoo
kakashiwife
QUOTE(itrayya @ Feb 27 2007, 03:52 AM) [snapback]5087979[/snapback]
i'll try.
fellow soompiers can help you more too.

1. pendant les weekends, beaucoup de gens travillent au different places ??? mellow.gif . je pense que c'est bonne que beaucoup des gens peuxent travaillent au pays different par les metro.

2. luxembourgian est le meme comme amerique. les vies la sont comme nous.
??? i feel like a loser!!!

3. l'eleves aime jouent l'ordinatuer, rendevouz avec les amies, regardent une film, fais du shopping.

4. ...... , ils dance (accent), ....

so sorry. i totally forgot all them goodies conjugations!!
i use to be on top of it.

good luck!!

fellow soompiers help!!

1. Durant les fins de semaine ( weekends is called Anglicismes!!), beaucoup de gens travaillent à de différentes places. Je pense que c'est bien qu'ils peuvent travailler dans des pays différenets en utilisant le métro. ( is it suppose to mean taht people can work at different countries by metro? doesnèt really make sense)

2. translate the meaning in english, i might help u after.!

3. Les élèves aiment jouer à l'ordinateur, jouer avec leurs amies, regarder des films et magasiner.
so it means: students like to go on the computer, going out with friends, watch movies and shop.

4. Ils dancent!! ( troisième personne du pluriel, ends with ent!

QUOTE(___l0vE`y0u.. @ Apr 4 2007, 08:02 PM) [snapback]5423079[/snapback]
I was wondering if you guys tell me how to say

" who is this " and " what do you want " in french? ><"

Qui est-ce? ( in Francais de France)
C'est qui? ( In quebec, Canada)

Que voulez-vous? ( polite)
Qu'est-ce que tu veux ?( less polite)
ginaaax3
hey i have a few questions.
i'm actually french but i don't speak it fluently.
sure, i can communicate with people,
but that's VERY limited.

i was wondering how long it took you guys to learn french?
cause yes..francaise est tres difficile. c'est dur! lol.
and how long much did you practice during those years?
thanks.
silver_byul
lol every language i learn never gets into my head..i've learned italian for 5 years in elementary and middle school..and
french for two years in high school...i know a couple of phrases in french..i think...au revoir~!! lol
dyzxD
QUOTE(ginaaax3 @ Apr 22 2007, 07:11 PM) [snapback]5606969[/snapback]
hey i have a few questions.
i'm actually french but i don't speak it fluently.
sure, i can communicate with people,
but that's VERY limited.

i was wondering how long it took you guys to learn french?
cause yes..francaise est tres difficile. c'est dur! lol.
and how long much did you practice during those years?
thanks.

I think your question goes to everybody ? sweatingbullets.gif ^^
As for me, I live in Quebec ;D but i was born in Cambodia
but i learned french very fast.. maybe it's because i was young
and that's probably why it was easy for me. And I know, french is so hard =/
I'm now in college and i've been to french schools all my life.. and I still
have mistakes in my essays and stuff.. sleep.gif what a shame..
ginaaax3
^ oh thanks for asnwering my question.
you're lucky you learned it the easy way.
i learned korean, english, and some japanese when my aunt lived with us
the easy way, but i'm so mad because
they arent (except korean) my native language,
i wish my dad had the time to actually
teach me french. it's so hard..
i wish i learnt it the easy way! LOL!
Saklig
Hi

Do you guys know about any forums where you can ask about French help?

Thanks in advanced.
xquisite_
Hi, I need some help with my French homework.
Could someone please read through/edit this paragraph please.
I started each sentence on a new line to make it easier to edit.
Hopefully I didn't butcher the paragraph, I'm a n00b at French. =\

Ghislaine Dupont est une femme, elle a vingt-sept ans.
Elle n'est pas mariée, et elle n'a aucun enfant.
Elle est un compatable, elle traville dans une bureau à domicile.
Sa nationalité est français, et sa signe astrologique est Gémeaux.
Elle habites dans un condominium au centre-ville.
Ghislaine aussi a une chalet (bord du lac du Coeur).
Elle conduite une petite voiture avec deux portes.
Ghislaine aussi a une vélo de montagne.
Elle a une chat, s'appelle Napoleon et n'a pas une chien.
Ghislaine a blueues les yeux, blondes les cheveux, et elle est petite.
Elle est très sociable et généreux.
Sa passe-temps préféree sont quilles, voyages, et bricolage.
Ghislaine est aussi une présidente de l'Association de patinage sportif du Quebec.

Thanks in advance! =)
Lu.cile
QUOTE(xquisite_ @ Sep 8 2007, 11:19 PM) *
Hi, I need some help with my French homework.
Could someone please read through/edit this paragraph please.
I started each sentence on a new line to make it easier to edit.
Hopefully I didn't butcher the paragraph, I'm a n00b at French. =\

Elle est un compatable, elle traville dans une bureau à domicile.
Sa nationalité est français, et sa signe astrologique est Gémeaux.
Elle habites dans un condominium au centre-ville.
Ghislaine aussi a une chalet (bord du lac du Coeur).
Elle conduite une petite voiture avec deux portes.
Ghislaine aussi a une vélo de montagne.
Elle a une chat, s'appelle Napoleon et n'a pas une chien.
Ghislaine a blueues les yeux, blondes les cheveux, et elle est petite.
Elle est très sociable et généreux.
Sa passe-temps préféree sont quilles, voyages, et bricolage.
Ghislaine est aussi une présidente de l'Association de patinage sportif du Quebec.

Thanks in advance! =)

Elle est comptable, elle travaille dans un bureau à domicile.
Sa nationalité est française, et son signe astrologique est Gémeaux.
Elle habites dans un condominium (?what does it mean?) au centre-ville.
Ghislaine a aussi un chalet (au bord du lac du Coeur).
Elle conduit une petite voiture avec deux portes.
Ghislaine a aussi un vélo de montagne.
Elle a un chat, s'appelle Napoleon et n'a pas de chien.
Ghislaine a les yeux bleus, les cheveux blonds, et elle est petite.
Elle est très sociable et généreuse.
Sa passe-temps préféree sont quilles(huh?), voyager, et le bricolage.
Ghislaine est aussi présidente de l'Association de patinage sportif du Quebec.

hope it help you.
wink.gif
Yeony
Woow !
French !
I'm french hahaha !! it's so funny ^^ !!
Fighting everyone ^^
xquisite_
QUOTE(Lu.cile @ Sep 8 2007, 03:27 PM) *
Elle est comptable, elle travaille dans un bureau à domicile.
Sa nationalité est française, et son signe astrologique est Gémeaux.
Elle habites dans un condominium (?what does it mean?) au centre-ville.
Ghislaine a aussi un chalet (au bord du lac du Coeur).
Elle conduit une petite voiture avec deux portes.
Ghislaine a aussi un vélo de montagne.
Elle a un chat, s'appelle Napoleon et n'a pas de chien.
Ghislaine a les yeux bleus, les cheveux blonds, et elle est petite.
Elle est très sociable et généreuse.
Sa passe-temps préféree sont quilles(huh?), voyager, et le bricolage.
Ghislaine est aussi présidente de l'Association de patinage sportif du Quebec.
hope it help you.
wink.gif

For: Condominium
It was written on the worksheet like that, it means condo as in townhouses.

For: Quilles
Again, it was written on the worksheet like that. I believe it means 'Skittles' as in the game.

Quick question -
If you write 'a aussi', wouldn't it mean 'has also', or am I thinking too literally?

Yeah, that helped lots. Thanks! smile.gif
ladee_bug
Il n'y a pas des français ici qui peuvent vous aider?
bon d'accord lol

anyways,
I'm French and American.

I'll try helping xquisite_ first.
I bolded all the corrections.

--

EDIT
rofl
ok, my help came way after other so I'll let them help you instead. XD
xquisite_
QUOTE(ladee_bug @ Sep 8 2007, 03:49 PM) *
Il n'y a pas des français ici qui peuvent vous aider?
bon d'accord lol

anyways,
I'm French and American.

I'll try helping xquisite_ first.
I bolded all the corrections.

Well, I'm in grade 11 but I'm taking French30.
Yeah, I know my sentences sound choppy, but my teacher said to write each point as a separate sentence.

So whenever I write 'aussi', is it suppose to (always) go at the end of the phrase/sentence?
And for: "Sa passe-temps préféree sont quilles, voyages, et bricolage."
I believe it's suppose to be for her spare time only, not daily schedule.

-

Edit: Oh no, I just realized you edited your post lol. I was looking to compare at least two people's edit
of my paragraph for reference, just in case the first person missed something, vice versa.

Saklig
Bump!

Do you know about any forums where you can ask about French help?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.